przed-spotkaniem-z-doradca

Do zadań agenta ubezpieczeniowego jest sprzedaż polisy, a więc czegoś co jest całkowicie dla klienta abstrakcje, nienamacalne. Jak to zrobić? Aby zostać agentem ubezpieczeniowym należy przejść pomyślnie rozmowę kwalifikacyjną w towarzystwie, następnie przejść wielogodzinny kurs zakończony egzaminem Komisji Nadzoru Finansowego. Co dalej? Jak rozmawiać z klientem, aby osiągnąć sukces? Jakich wytycznych się trzymać aby być dobrym doradcą? Dobry agent ubezpieczeniowy powinien bardzo dobrze znać branżę ubezpieczeniową, a przede wszystkim posiadać kompletną wiedzę odnośnie oferowanych przez siebie produktów. Nie wystarczy posiąść ją raz, rynek ubezpieczeń rozwija się w tak szybkim tempie, że aby być na czasie należy ciągle się szkolić i doskonalić.

Do zadań agenta ubezpieczeniowego jest sprzedaż polisy, a więc czegoś co jest całkowicie dla klienta abstrakcje, nienamacalne. Jak to zrobić?
Aby zostać agentem ubezpieczeniowym należy przejść pomyślnie rozmowę kwalifikacyjną w towarzystwie, następnie przejść wielogodzinny kurs zakończony egzaminem Komisji Nadzoru Finansowego. Co dalej? Jak rozmawiać z klientem, aby osiągnąć sukces? Jakich wytycznych się trzymać aby być dobrym doradcą?
Wiedza ubezpieczeniowa
Dobry agent ubezpieczeniowy powinien bardzo dobrze znać branżę ubezpieczeniową, a przede wszystkim posiadać kompletną wiedzę odnośnie oferowanych przez siebie produktów. Nie wystarczy posiąść ją raz, rynek ubezpieczeń rozwija się w tak szybkim tempie, że aby być na czasie należy ciągle się szkolić i doskonalić.
Firmy ubezpieczeniowe powinny przeprowadzać odpowiednie szkolenia przynajmniej raz w roku.
Po co ta wiedza? To do zadań agenta należy przedstawienie oferty ubezpieczenia na życie klientowi. Jeżeli nie będzie on potrafił dobrze doradzić i dobrać odpowiedni produkt, wówczas nikt z jego usług nie będzie korzystał. Każdy klient ma inną sytuację, inne potrzeby, a więc powinien być traktowany indywidualnie.
Cechy osobowościowe
Sprzedaż ubezpieczeń na życie nie jest prostą sprawą. Zawód doradcy ubezpieczeniowego wymaga dużego zaangażowania i poświęcenia. Tylko wtedy można osiągnąć w tej branży sukces. Dobry agent powinien być komunikatywny, otwarty, empatyczny, wzbudza zaufanie, dobrym słuchaczem, a także dopasowuje się do zmiennych warunków otoczenia.
Doradca Ubezpieczeniowy nie pracuje w ściśle określonych godzinach, jego praca jest rozliczona pod kątem ilości podpisanych umów z klientami, a nie poświęconego na to czasu. Także takiego agenta powinna cechować samodzielność, zdyscyplinowanie i skoncentrowanie na pracy. To jest klucz do sukcesu.
Jak agent powinien zachowywać się w kontaktach z klientem?
Słuchać…
…i rozmawiać z klientem. Istotne jest to, aby poznać potrzeby klienta, wówczas będzie wiedzieć jakie ubezpieczenie na życie jest dla niego najlepsze.
Mówić konkretnie
Klientów interesują jasne, konkretne i przydatne informacje. Wielu z nas irytuje, gdy agent namiętnie zachwala swój produkt.
Nie wprowadzać w błąd
Jeśli agent nie posiada wiedzy na nurtujący klienta temat nie powinien wprowadzać go w błąd i odpowiadać wymijająco, niejasno. Warto przyznać się do tego, że nie zna się odpowiedzi na to pytanie i przygotować ją na następne spotkanie.
Spokój
Doradcę ubezpieczeniowego powinien cechować spokój, opanowanie i pewność siebie. Na pewno trzeba się wystrzegać natarczywości, agresywności, narzucania własnego zdania, dominacji.
Obsługa posprzedażowa
Warto utrzymywać kontakt z klientem po zakończeniu transakcji sprzedaży. Agent powinien udzielać mu pomocy również podczas trwania umowy ubezpieczenia.
Wygląd
Spotykając się z klientem agent powinien być ubrany czysto, schludnie. Zachowywać się tak jak nakazuje etykieta.
Podsumowując
Dobry agent umie słuchać i rozmawiać z klientem. Dzięki pytaniom potrafi określić jego potrzeby. Odpowiada na nurtujące druga stronę pytania i stara się wszystko jasno wyjaśnić. Potrafi dobrać odpowiednią polisę na życie i ją sprzedać nie będąc natarczywym. Dba o swojego klienta, nawet po zakończonej transakcji.
Jest wytrwały, zdyscyplinowany i pracowity. Nie odkłada tego co ma zrobić dzisiaj na jutro. Jeśli tak będzie pracował agent, będzie on dobrym doradcą, a tym samym odniesie sukces.

Dobry doradca ubezpieczeniowy uwzględni zabezpieczenia, które posiadamy i zaproponuje produkty, które mogą je uzupełniać.
Nawet jeśli posiadana przez nas umowa ubezpieczenia na życie zawarta będzie z konkurencyjnym towarzystwem.

Zawarcie polisy na życie musi być naszą świadomą i suwerenną decyzją.

Dalsza współpraca z doradcą.
Niemniej nawet przed pierwszym spotkaniem z doradca ubezpieczeniowym warto pamiętać, by okoliczności, w jakich odbywa się rozmowa sprzyjały porozumieniu. Eksperci są zdania, że powinniśmy na taką rozmowę przeznaczyć co najmniej dwie godziny. Bywa, że nawet dłużej.
To jest czas, przez który doradca zdąży się zapoznać z naszą sytuacją życiową i skonstruować dla nas odpowiednią ofertę. Inaczej wkrótce możemy poczuć się zawiedzeni polisą na życie, jej kosztami, niewspółmiernymi do ochrony, i z niej zrezygnować.
Załóżmy jednak, że mamy już polisę na życie, z której jesteśmy wyjątkowo zadowoleni. Czy to oznacza, że doradca ubezpieczeniowy, który nam ją sprzedał nie powinien się już nami interesować?
Wręcz odwrotnie! Zgodnie z najlepszymi zwyczajami tego zawodu właściwa opieka ze strony doradcy ubezpieczeniowego pozwoli nieustannie dopasowywać posiadaną przez nas polisę na życie zarówno do naszych potrzeb, jak i aktualnej sytuacji życiowej.
Mamy więc prawo oczekiwać, że przed każdą rocznicą polisy doradca zaproponuje spotkanie, podczas którego będzie mógł z klientem, czyli z nami, porozmawiać – w kontekście ubezpieczenia na życie – o zmianie naszych obecnych zobowiązań, czy aktualnych potrzebach życiowych. Może się przecież okazać, że konieczne jest podniesienie sumy ubezpieczenia, bądź obniżenie składki. Mądry doradca z pewnością pomoże znaleźć rozwiązanie korzystne i dla klienta, i dla towarzystwa ubezpieczeniowego.
Zastanówmy się więc przed takim spotkaniem w jakiej życiowej sytuacji byliśmy, zawierając umowę ubezpieczenia na życie, jakimi powodami kierowaliśmy się wówczas, decydując się na polisę na życie, na jakiego rodzaju ochronie i dla kogo nam wówczas zależało. Porównanie ówczesnego i obecnego położenia życiowego pozwoli nam powiedzieć naszemu doradcy o tych różnicach i jednocześnie konieczności dokonania zmian w polisie.
Pamiętajmy, że nasza polisa powinna być zawsze dopasowana do naszych potrzeb, a nie odwrotnie. Ważne, żebyśmy naszego doradcę dokładnie słuchali i pytali o wszystko, co budzi nasze wątpliwości.
Jeśli więc doradca mówi nam o polisie z funduszem kapitałowym poprośmy go, by wyjaśnił, jak ona działa. A więc czym jest polisa na życie, co to są umowy dodatkowe, co to oznacza, że polisa ma jakąś wartość, co to jest podatek Belki czy też podatek od zysków kapitałowych, jak zamiennie używa się tych pojęć.
Eksperci zwracają uwagę na jeszcze jedną, bardzo ważną kwestię w rozmowach klienta z doradcami ubezpieczeniowymi. Jeśli agent proponuje, żebyśmy wyrzucili polisę na życie, którą opłacamy od kilku lat, wyprośmy takiego „doradcę” za drzwi. Żaden produkt ubezpieczeniowy nie będzie lepszy od już posiadanego. Pamiętajmy, że długi okres trwania polisy na życie oznacza dłuższy okres inwestowania skrupulatnie gromadzonych środków.
Dobry doradca ubezpieczeniowy uwzględni zabezpieczenia, które posiadamy i zaproponuje produkty, które mogą je uzupełniać. Nawet jeśli posiadana przez nas umowa ubezpieczenia na życie zawarta będzie z konkurencyjnym towarzystwem.
Zawarcie polisy na życie musi być naszą świadomą i suwerenną decyzją.

© ULTIMATUM Agencja Ubezpieczeniowa